Wednesday, April 18, 2012

Home » » My Luvly Jojie The Albino LB =)

My Luvly Jojie The Albino LB =)


(a) Masa awal handfeed


(b) Jojie bila dah besar mungkin jadi macam ni :)


(c) Gambar hari ini Jojie =)

1. Salam sejahtera buat pengunjung blog ini. Post kali ini adalah untuk updates my first Albino baby LB.

2. Alhamdulillah, memang confirm Jojie ini ialah LB Albino kerana bulu pelepahnya putih dari kepala sehingga ke ekor. Tambahan pula matanya merah dan ada ring pula hehehee..

3. Jojie ini telah saya asingkan daripada parentsnya kerana kelihatan bulunya di bahagian atas seakan dicabut, maka saya keluarkan terus bagi handfeed. Mungkin parentsnya pun pelik macam mana boleh dapat baby yg berwarna putih sedangkan kedua-dua mereka berwarna biru.

4. Isteri saya yang banyak handfeed dan sayang kat Jojie ini kerana ianya unik/rare susah nak dapat di Malaysia ni hehee..tambahan pula ia memang manja sangat dan mudah untuk dihandfeed. Pendek kata, tak banyak ragam lah. Saya pun pelik macam mana Isteri saya dengan besar hati nak menjaga dan menghandfeed baby LB ini. Terima kasih banyak-banyak sayangku kerana memahami hobi ku ini hahaaaa...ayat bagi credit sikit heheee..

5. Ini adalah sesuatu yang tidak dirancang. Nasib baik ada stok Kaytee lebih sememangnya standby jika perkara begini berlaku. Walaubagaimanapun saya telah pun membeli Kaytee tambahan 500gram lagi untuk Jojie dan jika ada lebihannya untuk stand-by.

6. Anak-anak juga suka main2 dengan Jojie kerana ia tidak gigit, main-main jer. Alhamdulillah, bulunya semakin penuh dan gebu putih macam merpati putih pun ye juga.

7. Welcome wa Marhaban Jojie into our Family :D
~Semoga dengan kehadiranmu dapat memeriah kan dunia Parrots kami~

Updates;
1. Jojie telah meninggalkan kami selama-lamanya pada 5June2012..sungguh amat sedih mengenangkan pemergiannya..huhuuu...
2. Terasa amat berat menerima kenyataan ini tetapi kami sekeluarga redha dengan pemergiannya. Mungkin tuhan lebih menyanyanginya.
3. Semoga kita bertemu kembali di Syurga nanti ya Jojie..Aminn..

Best regards,

4 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...