Monday, November 7, 2011

Home » » New Collections of Opaline LB

New Collections of Opaline LB

Semasa menumpang di rumah Pak Raja ;)

1. Salam Aidil-Adha kepada rakan-rakan di luar sana yang beragama Islam.

2. Semalam, ada kesempatan sempat juga saya menziarahi Otai LB yang saya anggap sebagai guru handalan LB heheheee iaitu Pak Raja @ Cucak Rowo Sisip. Dengan perjalanan yg mengambil masa hampir 2 jam, tetapi sempat singgah sebentar di Ayer Hitam, belikan anak2 bantal, kerepek sikit cuma x dan nak nengok kedai2 bunga yang murah di situ.

3. Terima kasih kepada beliau kerana menjaga 3 ekor Opaline Red Head Green Body dengan amat baik semasa di dalam penjagaan beliau. Sayang kerana semalam terlupa nak ambil gambar masa bertukar tangan burung tu, dengan nak melayani anak bujang 2 tahun setengah ni mmg boleh terlupa.

4. Setakat hari ini, saya sudah mempunyai Opaline berjumlah 4 ekor, 1 ekor jinak anak muda dan yg 3 ekor ni liar Opaline muda juga. Makin lama makin syok pula layan LB sejak ada Iep (lb jinak). Mmg manja sangat. Jika ada kesempatan nanti saya akn postkan perkembangan terbaru Iep.

5. Pak raja juga menunjukkan bagaimana 'meraba' punggung LB untuk mengetahui jantina. Sememangnya mengelirukan untuk orang newbie macam saya ni. Anyway, mengikut telahan Pak Raja Opaline saya tu ada sekor jantan 2 ekor betina.

6. Selepas ini boleh bagi cukup makan dan minum biar sihat dan gemuk gebu Opalineku hehehee..masa untuk breeding pun lama lagi..kita simpan dulu, mudah mudahan ada rezeki di kemudian hari..Aminn..

7. Alang-alang dah sampai rumah Pak Raja, sambar juga nestbox hasil kerja tangan Pak Raja yg mmg cun dengan desing terbaru..Nanti ada masa saya citer di post akan datang. Banyak pula rasanya bahan untuk dikongsi bersama bulan ini.

Nota:
1. Gambar sudah snap petang tadi, nanti saya uploadkan di sini ya..sementara ni kita guna dahulugambar daripada Pak Raja..Tq.


Best regards,

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...