Saturday, August 27, 2011

Home » » OFF TOPIC!! Selamat Hari Raya Aidilfitri 2011

OFF TOPIC!! Selamat Hari Raya Aidilfitri 2011

Serangkap Pantun untuk semua heheheee;

Burung Budgie berbunyi gempita,
Cockatiels bersiul Lovebird bergaya,
Saling bermaafan sesama kita,
Semoga berbahagia di Hari Raya.

1. Dikesempatan bulan yang barakah dan mulia ini, saya sebagai penulis blog budgie4u.blogspot.com mewakili keluarga saya (isteri dan anak-anak) ingin merakamkan ucapan "SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI, MAAF ZAHIR & BATIN" khususnya kepada pelayar blog ini dan semua umat Islam secara amnya.

2. Kepada diri sendiri dan rakan-rakan yang akan pulang ke kampung dan berhari raya, pandulah kenderaan dengan cermat semoga semuanya selamat tiba ke destinasi masing-masing.

3. Beberapa tip yang mungkin kita boleh jadikan panduan semasa pulang ke kampung;
a) Sediakan tuala yang lembab di sebelah pemandu yer; jika anda berasa mengantuk sementara hendak menunggu untuk tiba ke R&R lapkan ke muka pemandu yer heheheee..lapkan sebanyak 2 hingga 3 kali kali sahaja kerana jika lebih dikhuatiri akan lagi teruk mengantuknya.

b) Pemandu seharusnya mengelakkan diri daripada makan dengan kenyang terutamanya untuk pemanduan waktu malam yer. Dikhuatiri pemandu lebih mudah berasa mengantuk.

c) Berahat sebentar jika rasa penat dan mengantuk lebih-lebih lagi pemanduan pada waktu malam.

d) Secara amnya, antara punca mengantuk adalah kerana kekurangan oksigen. Mungkin anda boleh sediakan alat yang dapat memberikan oksigen direct kepada kita.

4. Wassalam wa.e.lalliqa'... semoga ketemu lagi selapas Hari Raya Aidilfitri nanti ya!! :)



Best regards,

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...