Sunday, July 18, 2010

Home » » New Medium Aviary for My Budgies - Completed

New Medium Aviary for My Budgies - Completed








2 nest box was given by bro Senduduk Putih. Tq






1. Dengan rasa rendah diri, saya bersyukur akhirnya dapat membina sebuah aviary yang sederhana untuk Budgies kesayangan hehehehee..

2. Saya berasa gembira kerana budgie2 saya ni dapat terbang dengan lebih bebas. Kelihatan mereka ini lebih cergas dibandingkan semasa tinggal di dalam sangkar ready made.

3. Setting di dalam aviary simple jer, ada buaian, nest box, tempurung dan juga perch yang diambil daripada penyangkut baju :)

4. Saya bukanlah kreatif sgt nak hias macam2. Pasu bunga di luar itupun isteri saya yang susun aturkan. Klu ada masa lagi dia nak tambah lagi pokok bunga. Bagi saya asalkan nampak kemas tak 'semak' kira ok ler.

5. Terima kasih diucapkan kepada bro http://sendudukputihmalaya.blogspot.com kerana memberikan 2 buah nest box sebagai souvenier pada hari Sabtu 17 July 2010. Kiranya bro senduduk ini orang ke-2 yang saya jumpa face to face selepas eddiepurba. Nest box itupun telah dimasukkan ke dalam aviary saya. Thanks bro..

6. Sebelum ini asyik berbicara melalui forum ataupun shoutmix; sememangnya seronok apabila berjumpa orang yang mempunyai minat yang sama i.e menyayangi haiwan kesayangan secara berdepan. Semoga ukhuwah persahabatan ini akan berpanjangan.

7. Berbalik kepada cerita aviary baru saya, selepas ini ingat nak tambah beberapa pasang lagi budgie. Nak tambah aksesori sikit seperti bekas makanan DIY yang diajarkan oleh bro eddiepurba.

8. Semoga semua budgies saya akan lebih sihat dan ceria seterusnya membiak sebanyak yang mungkin. Aminnn.

9. Segala komen yang diberikan amatlah dihargai. Thanks. Best regards,

4 comments:

  1. Wahh cantek tu dah siap & dah masukkan budgie & all accessories...

    Moga2 ade budgie yg sudi breed dlm nestbox tuh.. hehe

    ReplyDelete
  2. tahniah utk bro dan budgies2...

    ReplyDelete
  3. Bro senduduk,mudah-mudahan ler..diaorang ni nengok nest box bro pun cun kan..insyaAllah masuknyer..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...